„BMW“ paruošimas pirmajam sniegui ir šalčiui

Rudens pabaiga ir pirmieji minusinės temperatūros šuoliai dažnai tampa momentu, kai „BMW“ varikliai pradeda dirbti kitokiomis sąlygomis nei įprastai. Vos pasirodęs pirmasis sniegas, šaltas oras ir drėgmės pokyčiai išryškina problemas, kurios šiltuoju metų laiku veikia be jokių priekaištų. Ne paslaptis, jog „BMW“ automobiliuose variklio veikimas paremtas tiksliu komponentų tarpusavio darbu, todėl temperatūros kritimas visuomet daro įtaką alyvos cirkuliacijai, degimo procesui ir oro tiekimo stabilumui. Būtent dėl šios priežasties AVKParts specialistai rudens pabaigą laiko tinkamiausiu momentu atlikti profilaktiką, leidžiančią pasiruošti dar prieš pradedant kristi pirmajam sniegui.

Šaltesnis oras ir alyvos cirkuliacijos pokyčiai

Vos tik temperatūra nukrenta žemiau nulio, užvedimo procesas tampa vienu iš jautriausių variklio eksploatavimo etapų. Šaltas tepalas akivaizdžiai tirštėja, todėl variklio alyvai reikia daugiau laiko, kol ji tolygiai pasiskirsto visame variklyje. Pirmosiomis sekundėmis trintis natūraliai padidėja, o tai ilgainiui gali daryti milžinišką įtaką įtempėjų ir kitų tepimo sistemos elementų būklei. Tipiška situacija – variklis atšilus orui dirba stabiliai, tačiau pirmosiomis žiemiškomis dienomis tampa kur kas jautresniu. AVKParts specialistai pastebi, kad būtent pereinamuoju laikotarpiu atsiranda daugiausia atvejų, kai rekomenduojama atnaujinti alyvą, ypač modeliuose, kurie eksploatuojami trumpais atstumais ir dažnai nesušyla iki darbinės temperatūros. Laiku atliktas alyvos keitimas padeda išlaikyti tolygesnį variklio darbą net ir esant minusinei oro temperatūrai.

Aušinimo sistemos elgsena esant pirmiems šalčiams

Pirmieji šalčiai dažnai išryškina aušinimo sistemos detalių būklę, o ne sukuria naujas problemas. Šaltas oras lemia ilgesnį variklio šilimo laiką, todėl net ir nedidelis termostato nusidėvėjimas tampa daug aiškiau pastebimu. Tokiais atvejais variklis nepasiekia darbinės temperatūros taip greitai kaip įprastai, o tai natūraliai didina degalų sąnaudas ir lemia kiek vangesnį darbą. Dažniau pastebimos ir smulkios aušinimo sistemos nuotėkos, nes žemesnė temperatūra paveikia senesnes žarneles bei jų sandarumą. „AVKParts“ specialistai pabrėžia, kad būtent pereinamuoju laikotarpiu patogiausia įvertinti aušinimo skysčio kiekį, žarnelių būklę ir termostato veikimą, nes visi šie pokyčiai pirmojo sniego metu pasimato daug aiškiau nei vasaros metu.

Oro tiekimo sistemos jautrumas drėgmei ir sniegui

Pirmasis sniegas ir didėjanti drėgmė tiesiogiai veikia oro tiekimo sistemą. Šaltas oras yra tankesnis, todėl mišinio sudėtis natūraliai kinta. Tuo pačiu sniegas, lietus ir drėgmė turi įtakos įvairių jutiklių darbui – oksiduotos jungtys ar lengvai užsiteršę filtrai daro įtaką variklio reakcijai į akceleraciją ir bendram veikimo tolygumui. Šios smulkios detalės dažniausiai išryškėja būtent pirmosiomis sniegingomis dienomis, kai temperatūra svyruoja apie nulį. Toks oro ir drėgmės derinys sukuria sąlygas, kurioms ne visi komponentai prisitaiko iš karto. Profilaktinis filtrų ir jutiklių patikrinimas padeda išvengti netolygaus darbo, kuris rudenį pasitaiko kur kas dažniau nei vasarą.

Degimo komponentų svarba esant minusinei temperatūrai

Žemesnė temperatūra daro tiesioginę įtaką degimo sistemos komponentams. Tokios BMW dalys kaip žvakės ir ritės šaltuoju sezonu atlieka svarbesnį darbą, nes šaltesnis oras reikalauja tikslesnio mišinio uždegimo. Net ir nedidelis nusidėvėjimas pirmojo sniego metu pasireiškia daug aiškiau – atsiranda netolygus darbas, vangesnis užvedimas ar laikini variklio apsukų svyravimai. Taigi, daugumos „BMW“ modelių uždegimo sistema sukurta veikti itin tiksliai, todėl jų būklę prieš prasidedant šalčiams reikėtų tikrinti reguliariai. Pastebėjus, kad tam tikri komponentai neveikia tiksliai, jie turėtų būti keičiami naujais kaip ir bet kokios kitos savo savybes praradusios BMW dalys.

Leave a Reply

Facebook Twitter Instagram Linkedin Youtube