LGL jungiasi prie Europos Komisijos kampanijos prieš neapykantos kalbą internetinėje erdvėje | NLIF

LGL jungiasi prie Europos Komisijos kampanijos prieš neapykantos kalbą internetinėje erdvėje

2016 m. gegužės 31 dieną Europos Komisija kartu su internetinių technologijų kompanijomis „Facebook“, „Microsoft“, „Twitter“ ir „Youtube“ (toliau – IT kompanijos) pristatė „Elgesio kodeksą prieš neteisėtą neapykantos kalbą internetinėje erdvėje“.

Šis elgesio kodeksas įpareigoja IT kompanijas:

  • Imtis aiškių ir efektyvių priemonių tikrinant pranešimus dėl neapykantos kurstymo, kurios leistų pašalinti neteisėtą turinį. Vartotojams skirtos taisyklės turi aiškiai drausti tokį elgesį.
  • Gavus tinkamai pateiktus pranešimus, tikrinti juos, atsižvelgiant į vartotojams skirtas taisykles ir nacionalinius įstatymus.
  • Patikrinti pranešimus per 24 valandas ir įvertinti poreikį tokį turinį pašalinti ar padaryti neprieinamą.

IT kompanijos ir Europos Komisija sutarė reguliariai vertinti „Elgesio kodeksą prieš neteisėtą neapykantos kalbą internetinėje erdvėje“ laikymąsi ir jo poveikį. Siekiant tinkamai įvertinti pažangą kovojant prieš neapykantos kalbą internetinėje erdvėje, taip pat susitarta dėl bendros metodologijos vertinant IT kompanijų atsaką į pranešimus dėl neapykantos kurstymo.

IT kompanijų gebėjimą reaguoti į pranešimus dėl neapykantos kurstymo savanoriškai testavo dvylika organizacijų devyniose valstybėse narėse. Pasitelkdamos bendrą metodologiją, organizacijos vertino, kaip greitai ir kaip dažnai pranešimuose nurodytas turinys būdavo pašalinamas.

Visoms IT kompanijoms iš viso buvo pateikta 600 pranešimų: socialiniam tinklapiui „Facebook“ – 270 pranešimų (45 proc.), „Twitter“ – 163 pranešimai (27 proc.), „Youtube“ – 123 pranešimai (21 proc.). Pranešimuose dėl neapykantos kalbos buvo minimos šios priežastys: asmens rasė, odos spalva, etninė kilmė, religija, islamofobija, antisemitizmas, su seksualine orientacija ir (ar) lytine tapatybe susijusi neapykanta. Iš viso turinys buvo pašalintas 169 atvejais (28,2 proc.). Surinkti duomenys rodo, kad 40 proc. pranešimų IT kompanijos patikrino tą pačią dieną, 43 proc. – per 48 valandas).

Nacionalinė LGBT* teisių organizacija LGL jungiasi prie Europos Komisijos kampanijos prieš neapykantos kalbą internetinėje erdvėje ir tikisi, jog internetinių technologijų kompanijų parama šiai iniciatyvai prisidės prie kovos su nepageidaujamu neapykantos kalbos internetinėje erdvėje reiškiniu.

Plačiau skaitykite čia