„Lietuvos draudimo“ reklama gilina neigiamą stereotipą apie vairuojančias moteris | NLIF

„Lietuvos draudimo“ reklama gilina neigiamą stereotipą apie vairuojančias moteris

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba gavo skundą, kuriame prašoma įvertinti AB „Lietuvos draudimas“ reklaminių filmukų seriją „Tautiniai pavasario vairavimo ypatumai“, kuriuose, pasak pareiškėjo, „vairuojančios moterys vaizduojamos kaip kvailutės, o filmukai yra seksistiniai, išjuokiantys ir žeminantys moterį, kaip nesugebančią atlikti tam tikrų veiklų, kuriant stereotipus, kad viena lytis galimai pranašesnė už kitą“ (reklaminių filmukų seriją peržiūrėti galite „Lietuvos draudimo“ interneto svetainėje). Lygių galimybių kontrolierė atliko tyrimą dėl galimo Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo, įpareigojančio paslaugų tiekėjus reklamuojant prekes ir paslaugas užtikrinti, kad reklamoje nebūtų išreiškiamas pažeminimas arba paniekinimas dėl asmens lyties bei formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą, pažeidimo.

Tyrimo metu kontrolierė kreipėsi į AB „Lietuvos draudimas“ generalinį direktorių Kęstutį Šerpetį su prašymu paaiškinti, kokia šių reklaminių filmukų kūrimo bei viešinimo idėja, kokių tikslų siekiama filmukuose naudojant šaržuotą kvailokų moterų vairuotojų įvaizdį, bei informuoti, kokioje erdvėje šie filmukai yra viešinami.

AB „Lietuvos draudimas“ atstovas Rimvydas Navickas teigė, kad reklaminiai filmukai sukurti siekiant vartotojams parodyti įprastas situacijas, į kurias patenka ar gali patekti bet kuris vairuotojas nepriklausomai nuo lyties ir galimus tokių situacijų sprendimo būdus.Vienas iš filmukų tikslų – per patyrimines situacijas suteikti vidutiniam vartotojui aiškią informaciją apie, „Lietuvos draudimo“ statistikos duomenimis, dažniausiai atsitinkančius įvykius. Bendrovės atstovas taip pat pažymėjo, kad nesutinka su pareiškėjo skundu bei mano, kad jis esąs subjektyvus ir neatitinkantis serialą stebėjusių vidutinių vartotojų nuomonės, kadangi nuo filmukų publikavimo pradžios nesulaukta nusiskundimų dėl jų formos ar turinio, o bendrovės socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje filmukai buvo komentuojami kaip linksmas siužetas, nesiejant herojų su lytimi. Bendrovės atsakyme taip pat teigiama, kad filmukai yra laisvai prieinami viešojoje erdvėje bei pridedami prie bendrovės klientams siunčiamų naujienlaiškių, kurių gavimo galima atsisakyti, todėl bendrovė ragina pareiškėją šia galimybe pasinaudoti.

Dėl reklamos vertinimo kreiptasi į Lietuvos reklamos biurą, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto dekaną, Visuomenės informavimo etikos komisiją, Lietuvoje veikiančius lyčių studijų centrus, socialinės reklamos agentūros „Nomoshiti“ direktorių.

Plačiau skaitykite čia